بیماری های فصل بهار برای کودکان

بار دیگر، با افزایش دما و پوشیدن کت های زمستانی کودکان، افزایش بیماری های فصل بهار توسط والدین اجتناب ناپذیر است. از آلرژی گرفته تا سرماخوردگی، آگاهی از شایع ترین بیماری های بهاری و روش های مناسب درمان بسیار مهم است. در ادامه با مقاله بیماری های فصل بهار برای کودکان همراه  سفیران آرامش باشید.

بیماری های شایع بهاری در کودکان

بیماری های رایج بهاری که کودکان را تحت تاثیر قرار می دهند با سایر فصول متفاوت است و مدیریت آن را دشوار می کند. در حالی که دمای سردتر اغلب به افزایش بیماری های دوران کودکی کمک می کند، برخی از بیماری های بهاری با گرم شدن هوا ظاهر می شوند. درک چگونگی کاهش سریع علائم برای بهبودی سریع بسیار مهم است. هالی اسپرینگ اطفال فهرستی از بیماری های شایع بهاری در کودکان را تهیه کرده است.

1- حساسیت های فصلی
علت اصلی آلرژی های فصلی گرده درختان، علف ها و علف های هرز است. علائم شایع آلرژی در کودکان عبارتند از آبریزش بینی، عطسه، چکه بعد از بینی، احتقان بینی و خارش چشم. خوشبختانه، داروهای بدون نسخه متعددی در دسترس هستند تا کودکان بتوانند از فعالیت‌های خارج از منزل در ماه‌های گرم لذت ببرند. آنتی هیستامین ها و ضداحتقان ها درمان های رایج آلرژی هستند، اما قبل از تجویز هر گونه داروی بدون نسخه، مشورت با پزشک اطفال ضروری است.

2- عفونت های تنفسی
ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) یک ویروس بسیار مسری است که معمولاً از اواخر پاییز تا اوایل بهار به اوج خود می رسد. RSV سیستم تنفسی را آلوده می کند و می تواند منجر به مشکلات تنفسی در کودکان خردسال شود. در بیشتر موارد، RSV طی یک تا دو هفته برطرف می شود. با این حال، اگر کودک شما دچار تب بالا، خس خس سینه یا مشکلات تنفسی شد، بسیار مهم است که به سرعت به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

3- عفونت سینوس
مشابه آلرژی، مشکلات سینوسی می تواند با افزایش سطح گرده در جو ایجاد شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) توضیح می‌دهد که عفونت سینوسی زمانی اتفاق می‌افتد که مایعی در سینوس‌ها جمع شود و محیطی را برای رشد میکروب‌ها ایجاد کند و در نتیجه رشد باکتری‌ها منجر به عفونت شود. در کودکان کوچکتر، عفونت سینوسی ممکن است به صورت علائمی شبیه سرماخوردگی ظاهر شود. از سوی دیگر، کودکان بزرگتر ممکن است علائمی مانند درد دندان یا گوش، حساسیت صورت، یا سرفه مداوم را تجربه کنند. بسیار مهم است که علائم کودک خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید تا شرایط شدیدتری مانند برونشیت، پنومونی یا عفونت گوش را رد کنید.

4- بیماری لایم
بیماری لایم از جمله بیماری های فصل بهار است که والدین باید مراقب آن باشند. دوره فعالیت کنه‌ها معمولاً از آوریل تا اکتبر طول می‌کشد، و این امر ضروری است که در این ماه‌ها به‌طور منظم فرزندان خود را از نظر کنه بررسی کنید. طبق گفته بیمارستان کودکان بوستون، تشخیص و درمان زودهنگام این بیماری معمولاً منجر به بهبودی کامل بیشتر کودکان می شود. علائم بیماری لایم در کودکان ممکن است شامل خستگی، درد مفاصل، ناراحتی عمومی، بی خوابی و مشکل در تمرکز باشد.

5- ورم ملتحمه (چشم صورتی)
چشم صورتی یا ورم ملتحمه زمانی رخ می دهد که ملتحمه ملتحمه به دلیل عفونت یا عوامل دیگر ملتهب می شود. انواع ویروسی و باکتریایی ورم ملتحمه بسیار مسری هستند، در حالی که ورم ملتحمه آلرژیک نتیجه یک پاسخ آلرژیک است و به دیگران قابل انتقال نیست. علائم رایج چشم صورتی شامل احساس جسم خارجی در چشم، قرمزی، سوزش، خارش، درد یا تورم پلک ها است.

2.7/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *